112 e un adevărat salvator de vieţi. În prezent, serviciile de urgenţă 112 din majoritatea Statelor Membre ale Uniunii Europene pot să identifice locaţia de unde se sună, chiar dacă apelantul nu ştie exact unde se află. Acest serviciu de identificare a locaţiei apelantului poate să fie de ajutor celor care au probleme şi nu ştiu exact unde sunt. Când circulaţi în străinătate aţi observat cât este de dificil să explici cuiva unde să vă găsească la un moment dat, în special când sunteţi sub presiune. Serviciul respectiv poate economisi timp valoros … şi salva vieţi.
Numărul european de urgenţă 112 a fost lansat în 1991 pentru a oferi un serviciu unic pentru apelurile de urgenţă disponibil în toate Statele Membre, în plus faţă de numerele naţionale de urgenţă, cu scopul de a spori disponibilitatea serviciilor de urgenţă, în special pentru persoanele care călătoresc în Statele Uniunii Europene. începând cu 1998, Statele Membre sunt obligate, în temeiul reglementărilor comunitare, să garanteze că toţi utilizatorii serviciilor de telefonie fixă şi mobilă pot apela gratuit serviciul 112.
Din 2003, operatorii de telecomunicaţii au obligaţia de a furniza serviciilor de urgenţă informaţii privind localizarea apelantului pentru ca acestea să poată ajunge rapid la victimele accidentelor. Statele Membre trebuie, de asemenea, să asigure o mai bună informare a cetăţenilor cu privire la serviciul 112.
Din decembrie 2008, cetăţenii Uniunii Europene au posibilitatea de a apela gratuit la serviciile de urgenţă din orice punct al Uniunii Europene formând 112, atât de la telefoanele mobile, cât şi de la cele fixe. Cu toate acestea, doar unul din patru europeni ştie că acest număr salvator este disponibil şi în alte State Membre, iar aproape trei din zece persoane care l-au utilizat în alt stat decât cel de reşedinţă s-au confruntat cu probleme de limbă.
Comisia, Parlamentul European şi Consiliul au declarat ziua de 11 februarie, „Ziua Europeană 112″, în încercarea de a aduce la cunoştinţa publicului larg informaţii despre acest serviciu şi de a determina autorităţile naţionale să sporească capacităţile plurilingve în interiorul acestuia.
Ce reprezintă numărul unic pentru urgenţe 112:
- respect şi preocupare faţă de problemele cetăţeanului !
- sistemul 112 vizează asigurarea protecţiei cetăţenilor şi a unui grad înalt de asistenţă indiferent de locul în care se afla aceştia.
- sistemul este folosit şi pentru comunicarea între serviciile specializate de intervenţie ale Poliţiei, Pompierilor, Ambulanţei, care au obligaţia de a acţiona în cazul apelurilor de urgenţă.
Modalitatea de procesare a unui caz :
- un cetăţean apelează 112 pentru a semnala un accident de circulaţie grav, soldat cu victime omeneşti;
- sistemul identifică numărul de telefon al persoanei care a semnalat cazul;
- se determină numele şi adresa abonatului postului telefonic prin cautare automată în baza de date;
- se transmit toate datele la dispeceratele Poliţiei, Ambulanţei şi Pompierilor, în funcţie de natura cazului (această operaţiune se realizează în 2-3 secunde);
- pe hartă se afişează conexiunea caz – mijloace de intervenţie;
Daca sunaţi la 112 trebuie să anunţaţi:
- Cum vă numiţi.
- Ce urgenţă aveţi;
- Unde este urgenţă;
- Unde vă aflaţi;
- De la ce număr de telefon sunaţi;
NU UITAŢI! ÎNAINTE DE A PORNI LA DRUM, ASIGURAŢI-VĂ CĂ BATERIA TELEFONULUI ESTE ÎNCĂRCATĂ!
Informatii furnizate de Compartimentul Informare şi Relaţii Publice ISU Vrancea