Controale in service-urile auto – Comunicat de presa CJPC Vrancea

Filed under Eveniment, Social

In conformitate cu programul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor privind tematicile de control pe trimestrul II, in perioada 23.04.2012 – 04.05. 2012 s-a desfasurat o actiune de verificare a respectarii prevederilor legale privind protectia consumatorilor in unitati de service-uri auto. Urmare controlului au fost verificati un numar de 19 operatori economici din judetul Vrancea, fiind constatate abateri de la prevederile normelor legale la un numar de 13 operatori economici ce presteaza servicii in unitati de service-uri auto.

Pentru abaterile constatate au fost aplicate un numar de 14 sanctiuni contraventionale – avertisment si un numar de 5 sanctiuni contraventionale – amenzi, in valoare de 7000 lei. Principalele abateri constatate:

1. Legalitatea funcţionării operatorului economic conf. art.26, OG 21/92(r2) privind protecţia consumatorilor cu modificarile si completarile ulterioare. In urma controlului tematic efectuat s-a constatat faptul ca 2 operatori economici nu aveau emisa autorizatie tehnica de functionare emisa de Registrul Auto Roman. Cei 2 operatori economici au fost sanctionati contraventional si s-a dispus termen pentru a demara procedura de autorizare.

2. Modul in care operatorii economici respecta prevederile legale privind activitatea de service, astfel incat produsul sa fie sigur si sa nu puna in pericol viata sau sanatatea utilizatorilor. La un operator economic s-a constatat faptul ca in cadrul unitatii de service auto se reparau autoturisme care nu sunt specificate in Autorizatia Tehnica emisa de RAR, nerespectandu-se in acest sens specificatiile emise de autoritatea emitenta, respectiv RAR.

3.Pentru activitatea de service auto conform OG 21/92, art. 21, operatorii economici trebuie sa isi asume o perioada de garantie pentru serviciile prestate. S-a constatat faptul ca la 3 operatori economici, in cadrul certificatelor de garantie (tipizate) nu sunt se fac mentiuni cu privire la drepturile conferite prin lege consumatorilor si sa ateste in mod clar ca aceste drepturi nu sunt afectate prin garantia oferita. Operatorii economici la care s-au constatat abateri au fost aplicate sanctiuni contraventionale si de asemenea a fost dispus termen de remediere a deficientei constatate.

4. Preţurile şi tarifele trebuie indicate în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit, art. 25, OG 21/92(r2). In cadrul actiunilor de control desfasurate de comisarii CJPC Vrancea, s-a constatat neafisarea tarifelor practicate in cadrul unitatilor de service auto. Aceasta abatere a fost constatata la 8 operatori economici.

5. Alte abateri. In cadrul actiunilor de control s-a mai constatat faptul ca unii operatori economici nu afiseaza denumirea unitatii, certificatul constatator si CUI de la Registrul Comertului, precum si placheta cu telefonul consumatorului si datele de contact ale CJPC Vrancea. Aceste abateri s-au constatat la 4 operatori economici.

6. Existenţa reclamaţiilor consumatorilor şi modul de soluţionare a acestora. In perioada controlului tematic s-a inregistrat o reclamatie la CJPC Vrancea, prin care se reclama faptul ca urmare operatiunii de vopsitorie necorespunzatoare s-au produs scurgeri si umflaturi la vopseua aplicata pe autoturismul consumatorului. Fata de acest aspect s-a constatat temeinicia celor reclamate fiind dispusa masura de remediere a autoturismului precum si sanctionarea contraventionala a operatorului economic in cauza.

Lasă un răspuns