Am mers astăzi la Soveja la lucrările pe care constructorii le-au demarat pe porțiunea dinspre Soveja a DN 2L, care leagă această comună de satul turistic Lepșa, din comuna Tulnici. Muncitorii erau pe șantier, pe utilaje și sper ca implicarea firmelor constructoare să nu scadă din intensitate. De altfel, acesta a și fost mesajul meu în calitate de parlamentar de Vrancea care, încă din mandatul trecut, am militat pentru deblocarea acestui proiect și demararea lui.
DN 2L Soveja Lepșa presupune intervenții complexe pe un traseu de aproape 17 km, din care 10 sunt direct prin munți, iar acolo se va vedea priceperea constructorilor, mai ales că va fi vorba despre serpentine.
Proiectul presupune lucrări complexe pentru protecția și stabilizarea versanților, iar drumul va fi construit pe o structură din balast, piatră spartă și asfalt. De asemenea, va fi nevoie de un sistem funcțional de drenaj pentru colectarea apelor.
DN 2L, cunoscut drept Coașa, va fi un drum spectaculos, care va aduce o revigorare pentru turismul din zonă. Atât Soveja cât și Lepșa au nevoie de susținere pentru ca Munții Vrancei să fie o destinație căutată de turiști. Iar infrastructura rutieră joacă un rol extrem de important.
Mă bucur că după deblocarea acestui proiect, găsit plin de praf prin sertarele de la Ministerul Transporturilor după guverne succesive ale pesede, în 2020, în Guvernul liberal Ludovic Orban, am găsit înțelegere la decidenți pentru ca turismul din zona rurală a Vrancei să primească o gură de oxigen.
Dacă totul va decurge bine în execuția lucrărilor, vom putea circula din nou pe Coașa, între Soveja și Lepșa, în mai 2024. Pentru ca acest termen să fie unul realizabil, periodic voi merge în teren pentru a vedea stadiul lucrărilor. Vrâncenii așteaptă de prin 2005 reparații capitale pe acest drum și sunt sătui de plăcuța cu ”Drum închis” montată în epoca baronului pesede Oprișan.
Deputat Forța Dreptei Ion Ștefan
Reclama