Spuneam, la începutul mandatului meu de parlamentar, că unul dintre cele mai importante proiecte de care avem nevoie pentru dezvoltarea regiunii istorice a Moldovei este construcția unei autostrăzii, pe ruta Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani.
O autostradă care să ofere oportunitatea investitorilor de a veni și demara afaceri într-una dintre cele mai vitregite zone din punct de vedere economic din România. De asemenea, o autostradă care să lege Bucureștiul de Moldova, prin Focșani, care să reducă numărul de accidente mortale care acum au loc pe șoseaua europeană. Se știe că E85 are numeroase puncte negre în ceea ce privește siguranța rutieră și este aproape imposibil de a se lățidrumul, de la o bandă jumătate pe sens de mers, la cel puțin două.
Ce au făcut Guvernele PSD care s-au perindat într-un an pe la Palatul Victoria? Nimic! Cetățenii din regiunea istorică a Moldovei sunt considerați cetățeni de mâna a doua de Liviu Dragnea, de premierul Mihai Tudose, de miniștrii de la Transporturi, dar și de baronii roșii care par a nu înțelege că o autostradă poate fi o gură de oxigen pentru județele Moldovei, spre dezvoltare economică, spre repatrierea cetățenilor care acum lucrează în străinătate și care au depopulat regiunea, inclusiv Focșaniul, din cauza sărăciei și a subdezvoltării.
O autostradă pentru care, deși beneficiem de finanțare europeană în proporție de 75%, fonduri nerambursabile din Fondul de Coeziune 2014-2020, PSD nu sinchisește să pornească lucrările!
Tehnic, vorbim despre 330 de kilometri de autostradă, pe ruta Ploiești-Focșani-Bacău-Pașcani, care ar ridica Moldova din sărăcie și aruni-o cu regiunile mai dezvoltate ale României. În proiectul de buget gândit de fostul Guvern PSD-Grindeanu, pesediștii se băteau cu pumnu lîn piept că “obiectivul general al Strategiei Ministerului Transporturilor îl reprezintă asigurarea infrastructurii și serviciilor, ca suport al activității economice și sociale pentru îmbunătățirea calității vieții”.
Ce avem după un an de mandat de guvernare PSD în ceea ce privește autostrada Moldova, pe axa sud-nord? Un mare blocaj și un mare refuz al guvernanților PSD către cetățenii români care trăiesc în această regiune! Acest blocaj condamnă Moldova, în continuare, să fie provincia din România fără niciun kilometru de autostradă!
Deși în toamnalui 2016, în Guvernul Cioloș, au fost lansate licitații pentru studii, pentru obținerea avizelor și acordurilor de mediu, pentru autorizație de construire, de aici nu s-a mai întâmplat nimic. Ba mai mult, termenul de depunere a ofertelor a fost amânat nu mai puțin de 15 ori, după cum a semnalat și unul dintre colegii mei deputați. În vara acestui an s-au depus oferte însă nici până la data de astăzi nu s-a desemnat câștigătorul!
Cu astfel de guvernanți incapabili să vadă nevoia de investiții și de dezvoltare, va mai curge multă apă pe Siret până Moldova va beneficia de vreun kilometru de autostradă sub guvernare pesedistă! Din păcate, invers proporțional cu realizarea autostrăzii,vor pleca șicetățenii români în căutarea unui viitor mai bun, șansă pe care în România, sub PSD, o ratează!
Ion Ștefan, deputat PNL