Punct Negru

Filed under Social

Conditia pentru identificarea unui PUNCT NEGRU este ca intr-o perioada de 5 ani de zile, pe o portiune de un kilometru de drum, sa se produca mai mult de 10 accidente cu persoane decedate sau ranite grav.

Situatia punctelor negre identificate pe raza judeţului Vrancea si masurile propuse de politia rutiera:

1. La km 157 + 700 m şi 158 +700 m– sectorul de drum este situat în afara localităţii Obrejiţa, aflat în pantă şi curbă dublă, prima la stânga. Sunt aplicate marcaje longitudinale continue pentru delimitarea sensurilor de mers şi discontinue pentru delimitarea benzilor. Există montate indicatoare de limitare de viteză la 70 km/h respectiv 50 km/h.

o Măsuri propuse:

§ Introducerea unui scuar central cu lăţimea de 1 m din marcaj rutier pentru interzicerea depăşirii de la km. 157 + 700 m pînă la km. 158

§ Amenajarea trecerii pentru pietoni de la km. 158 + 300 m cu marcaj orizontal tip ,,dinţi de dragon,,.

§ Înlocuirea indicatoarelor de intrare în localitate F 46 cu F 47(un tip mai vechi) şi F48 cu F 49(tip nou).

2. La km. 164 + 500 m – 165 +500 m, sector de drum aflat în localitatea Dumbrăveni, în care se află trei treceri pentru pietoni, în aliniament şi curbă dublă prima la dreapta. Există montate indicatoare de limitare de viteză la 70 km/h respectiv 50 km/h cât şi indicatoare specifice de localitate.

o Măsuri propuse:

§ Introducerea unui scuar central cu lăţimea de 1 m din marcaj rutier pentru interzicerea depăşirii executat între cele două treceri de pietoni de la km. 165 + 000 m pînă la km. 165 + 300 m.

§ Înlocuirea indicatoarelor de intrare în localitate fig. F 46 cu F 47 şi F48 cu F 49.

3. La km. 165 + 850 m – 166 +850 m, sector de drum aflat parţial în localitatea Dumbrăveni, în zona intersecţiei cu DJ 205 P, in aliniament şi în rampă. Există montate indicatoare de limitare de viteză la 70 km/h respectiv 50 km/h cât şi indicatoare specifice de ieşire din localitate.

a. Măsuri propuse:

§ Introducerea unui scuar central cu lăţimea de 1 m din marcaj rutier pentru interzicerea depăşirii de la km. 165 + 850 m pînă la km. 166 + 300 m şi de la 166 + 500 m la km. 166 + 850 m.

§ Realizarea a trei pachete de benzi rezonatoare transversale la extremităţile sectorului în cauză.

§ Corelarea semnalizării verticale cu semnalizarea orizontală.

4. La km. 168 + 964 m – 169 +964 m, sector de drum aflat în localitatea Popeşti, în care se află două treceri pentru pietoni, în aliniament şi curbă la dreapta. Există montate indicatoare de limitare de viteză la 70 km/h respectiv 50 km/h cât şi indicatoare specifice de localitate.

a. Măsuri propuse:

§ Introducerea unui scuar central cu lăţimea de 1 m din marcaj rutier pentru interzicerea depăşirii de la km. 168 + 964 m pînă la km. 169 + 2800 m şi de la 169 + 300 m la km. 169 + 500 m.

§ Amenajarea celor două treceri pentru pietoni existente de la km. 169 + 280 m şi km. 169 + 950 m cu marcaj orizontal tip ,, dinţi de dragon,,.

§ Corelarea semnalizării verticale cu semnalizarea orizontală.

5. La km. 171 + 150 m – 172 + 150 m, sector de drum aflat în afara localităţii Urecheşti, în zona pietei agroalimentare, in aliniament.

a. Măsuri propuse:

§ Introducerea unui scuar central cu lăţimea de 1 m din marcaj rutier pentru interzicerea depăşirii pe toată lungimea sectorului.

§ Corelarea semnalizării verticale cu semnalizarea orizontală.

§ Realizarea a trei pachete de benzi rezonatoare transversale la extremitatea sectorului de la km. 172 + 150 m.

6. La km. 173 + 800 m – 174 + 800 m, sector de drum aflat în afara localităţii Urecheşti, în aliniament şi curbă la dreapta. Sectorul cuprinde inclusiv intersecţia DN 2 cu DJ 205 R. Au fost instituite la capetele sectorului restricţii de viteză gradual 70 km/h şi 50 km/h. La data de 26.04.2010 s-a procedat la efectuarea unei amenajari rutiere privind aplicarea unor benzi rezonatoare si dinti de dragon. De la data respectiva nu s-au mai comis accidente de circulatie.

7. La km. 176 + 145 m – 177 + 145 m, sector de drum aflat în afara localităţii Goleşti, în aliniament, in zona intersecţiei cu DJ 205 C.

a. Măsuri propuse:

§ Introducerea unui scuar central cu lăţimea de 1 m din marcaj rutier pentru interzicerea depăşirii de la km. 176 + 145 m la km 176 + 800 m.

§ Corelarea semnalizării verticale cu semnalizarea orizontală.

8. La km. 177 + 600 m – 178 + 600 m, sector de drum aflat la intrarea în localitatea Goleşti, pe sensul de mers Buzau-Focsani, în aliniament şi curbă la stânga. Există montate indicatoare de limitare de viteză la 70 km/h respectiv 50 km/h cât şi indicatoare specifice de localitate. De la km 178 + 000 până la la 179 + 200 m, sectorul a fost tratat ca punct negru odată cu execuţia lucrărilor de reabilitare a DN 2 E 85.

a. Măsuri propuse:

§ Înlocuirea indicatoarelor de intrare în localitate fig. F 46 cu F 47 şi F48 cu F 49.

§ Corelarea semnalizării verticale cu semnalizarea orizontală

9. La km. 178 + 723 m – 179 + 723 m, sector de drum aflat în localitatea Goleşti, in zona podului „Milcov”, în aliniament şi curbă la stânga. De la km 178 + 723 până la la 179 + 200 m, sectorul a fost tratat ca punct negru odată cu execuţia lucrărilor de reabilitare a DN 2 E 85.

a. Măsuri propuse:

§ Introducerea unui scuar central cu lăţimea de 1 m din marcaj rutier pentru interzicerea depăşirii de la km. 179 + 450 m la km 179 + 722 m.

§ Realizarea a trei pachete de benzi rezonatoare transversale la extremitatea sectorului de la km. 179 + 722 m.

10. La km. 181 + 500 m – 182 + 500 m, sector de drum aflat în localitatea Focşani-linia de centura, în curbă la stânga. Există montate indicatoare de limitare de viteză la 50 km/h cât şi indicatoare specifice de localitate. Sectorul a fost tratat ca punct negru odată cu execuţia lucrărilor de reabilitare a DN 2 E 85.

a. Măsuri propuse:

§ Refacere pachet trei benzi rezonatoare transcersale la extremităţile sectorului.

11. La km. 192 + 643 m – 193 + 643 m, sector de drum aflat în localitatea Garoafa, în aliniament. Există montate indicatoare de limitare de viteză la 50 km/h cât şi indicatoare specifice de localitate. Sectorul a fost tratat ca punct negru în anul 2008.

a. Măsuri propuse:

§ Înlocuirea indicatoarelor de intrare în localitate fig. F 46 cu F 47 şi F48 cu F 49.

12. La km. 217 + 550 m – 218 + 550 m, sector de drum aflat în localitatea Pufeşti, în aliniament.

a. Măsuri propuse:

§ Introducerea unui scuar central cu lăţimea de 1 m din marcaj rutier pentru interzicerea depăşirii de la km. 217 + 550 m la km 218 + 250 m.

§ Corelarea semnalizării verticale cu semnalizarea orizontală

§ Refacere pachet trei benzi rezonatoare transcersale la extremităţile sectorului.

§ Înlocuirea indicatoarelor de intrare în localitate fig. F 46 cu F 47 şi F48 cu F 49.

SITUAŢIA

PUNCTELOR DE RISC

ÎN PRODUCEREA ACCIDENTELOR DE CIRCULAŢIE

1. DN 2 E 85: km 157 + 700 m şi 158 +700 m– sectorul de drum este situat în afara localităţii Obrejiţa (catre Focsani), aflat în pantă şi curbă dublă, prima la stânga.

10 AG cu 2 M si 8 RG cu principalele cauze generatoare (06.06.2005-07.06.2010) :

– traversare neregulamentară : 3 AG cu 1 M şi 2 RG

– neacordare prioritate pietoni : 3 AG cu 3 RG

– rulare pe contrasens : 1 AG cu 1 M

– depasire neregulamentara : 1 AG cu 1 RG

– neasigurare mers inapoi : 1 AG cu 1 RG

– neacordare prioritate auto : 1 AG cu 1 RG

2. DN2-E85: km 164+500 m-165+500 m, în interiorul localităţii Dumbrăveni ,( în zona dintre Spitalul Dumbrăveni şi intersecţia DN2 cu DJ 205 P- Gura Calitei) , cu

11 AG cu 2 M si 10 RG

cu principalele cauze generatoare(19.02.2006-18.02.2011) :

– traversare neregulamentară : 3 AG cu 2 M şi 1 RG

– neacordare prioritate pietoni : 2 AG cu 2 RG

– conducere imprudenta : 2 AG cu 3 RG

– viteza neadaptata : 1 AG cu 1 RG

– alte abateri : 1 AG cu 1 RG

– abateri biciclisti : 1 AG cu 1 RG

– nerespectare distanta vehicule : 1 AG cu 1 RG

3. DN2-E85: km 165+850 m-166+850 m, partial în interiorul localităţii Dumbrăveni si ieşirea din localitate şi intersecţia DN2 cu str.Al. Vlahuţă din loc.Gugeşti) , cu

10 AG cu 2 M si 8 RG

cu principalele cauze generatoare(01.07.2005-30.06.2010) :

– traversare neregulamentară : 3 AG cu 1 M şi 2 RG

– viteză neadaptată : 2 AG cu 2 RG

– neacordare prioritate vehicule : 1 AG cu 1 M

– conducere imprudenta : 1 AG cu 1 RG

– nepastrare distanta vehicule : 1 AG cu 1 RG

– abateri biciclisti : 1 AG cu 1 RG

– neasigurare schimbare banda : 1 AG cu 1 RG

4. DN2-E85: km 168+964 m-169+964 m, în interiorul loc. Popesti

10 AG cu 2 M si 10 RG

cu principalele cauze generatoare(06.08.2005-05.08.2010) :

– traversare neregulamentară : 4 AG cu 1 M şi 3 RG

– conducere imprudenta : 3 AG cu 1 M si 4 RG

– neacordare prioritate pietoni : 2 AG cu 2 RG

– neasigurare schimbare banda : 1 AG cu 1 RG

5. DN2-E85: km 171+150 m-172+150 m, in afara localitatii Urechesti , în zona pietei agroalimentare.

10 AG cu 4 M si 10 RG

cu principalele cauze generatoare (05.10.2066-04.10.2011) :

– neasigurare schimbare banda : 2 AG cu 2 M 1 RG

– abateri căruţaşi : 2 AG cu 1 M şi 2 RG

– neacordare prioritate vehicule : 1 AG cu 1 RG

– neacordare prioritate pietoni : 1 AG cu 1 M

– conducere imprudenta : 1 AG cu 1 M

– alte abateri : 1 AG cu 1 RG

– viteză neadaptată : 1 AG cu 1 RG

– nepastrare distanta vehicule : 1 AG cu 1 RG

6. DN2-E85: km 173+800m-174+800m, in afara localitatii Urecheşti, in zona Peco Cotesti, cu

11 AG cu 3 M si 8 RG

cu principalele cauze generatoare :

– traversare neregulamentară : 4 AG cu 3 M şi 1 RG

– neacordare prioritate vehicule : 2 AG cu 2 RG

-abateri căruţaşi : 1 AG cu 1 RG

– conducere imprudenta : 2 AG cu 2 RG

– viteză neadaptată : 1 AG cu 1 RG

7. DN2-E85: km 176+145m-177+145m, in afara localitatii Golesti,in zona intersectiei cu Slobozia Ciorasti.

10 AG cu 2 M si 9 RG

cu principalele cauze generatoare :

– neacordare prioritate vehicule : 4 AG cu 4 RG

– traversare neregulamentară : 2 AG cu 2 M

– conducere imprudenta : 2 AG cu 3 RG

– neasigurare schimbare banda : 2 AG cu 2 RG

8. DN2-E85: km 177+600m-178+660m, intrarea in loc. Golesti

12 AG cu 2 M si 12 RG

cu principalele cauze generatoare :

– neacordare prioritate pietoni : 2 AG cu 1 M şi 1 RG

– traversare neregulamentară : 2 AG cu 1 M şi 1 RG

– nerespectare distanţă între vehicule : 2 AG cu 2 RG

– neasigurare schimbare banda : 2 AG cu 3 RG

– adormire : 1 AG cu 2 RG

– neacordare prioritate vehicule : 1 AG cu 1 M

– conducere imprudenta : 1 AG cu 1 RG

– viteză neadaptată : 1 AG cu 1 RG

9. DN2-E85: km 178+723m – 179+723 m, in interiorul localitatii Golesti, in zona Podului peste Milcov.

14 AG cu 7 M si 9 RG

cu principalele cauze generatoare :

– imprudenţă pietoni : 6 AG cu 5 M şi 2 RG

– prioritate vehicule : 3 AG cu 3 RG

– conducere imprudenta : 2 AG cu 2 M si 1 RG

– nerespectare distanţă între vehicule : 1 AG cu 1 RG

– neacordate prioritate pietoni : 1 AG cu 1 RG

– conducere sub inluenta alcoolului : 1 AG cu 1 RG

10. DN2-E85: km 181+500m – 182+500 m, in afara localitatii Golesti, zona Nisprod.

11 AG cu 4 M si 7 RG

cu principalele cauze generatoare :

– traversare neregulamentara : 4 AG cu 3 M şi 1 RG

– conducere imprudenta : 2 AG cu 1 RG

– prioritate vehicule : 2 AG cu 2 RG

– neasigurare schimbare banda : 1 AG cu 1 RG

– abateri biciclisti : 1 AG cu 1 RG

– viteză neadaptată : 1 AG cu 1 RG

11. DN2-E85: km 192+643m-193+643m, interiorul localitatii Garoafa ( Zona pietei agroalimentare catre Bizighesti),

10 AG cu 4 M si 9 RG

cu principalele cauze generatoare :

– imprudenţă pietoni : 5 AG cu 2 M şi 3 RG

– adormire la volan : 2 AG cu 4 RG

– neacordare prioritate pietoni : 2 AG cu 2 RG

– conducere imprudenta : 1 AG cu 1 RG

12. DN2-E85: km 217+550m-218+550m, interiorul localitatii Pufesti

10 AG cu 7 M si 5 RG

cu principalele cauze generatoare :

– conducere imprudenta : 3 AG cu 1 M si 2 RG

– adormire la volan : 2 AG cu 3 M si 4 RG

– neacordare prioritate pietoni : 2 AG cu 1 M si 2 RG

– traversare neregulamentara


Comunicat furnizat de IPJ Vrancea

Lasă un răspuns