Pentru a scădea numărul accidentelor de circulație, CNAIR își dorește implementarea sistemului de siguranță 2+1 pe DN 2, după finalizarea secțiunii Buzău-Focșani de pe Autostrada Moldovei.
„Din păcate, configurația acestui drum nu este respectată de majoritatea participanților la traficul rutier. Configurația este o bandă pe sens cu un acostament consolidat, banda având 3,5 m, iar acostamentul consolidat 2,5 m. Pe acest acostament în mod normal ar trebui să se facă doar opriri de urgență. Din păcate, acest acostament consolidat este folosit pentru circulație”, a explicat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.
CNAIR nu a dat încă un termen însă s-a făcut precizarea că această reconfigurarea a drumului european se va face în momentul în care se va da în folosință noua autostradă a Moldovei. “Vom implementa o soluție de 2 + 1 alternativ. Adică platforma drumului va fi împărțită în trei benzi, se va circula pe o distanță, să spunem, de 1,5km – 2km pe două benzi, după care, reversibil, se va trece pe pe o bandă. Vor scădea și vitezele de deplasare. Acest drum nu va mai fi atât de periculos”, a mai anunțat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.