Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea aduce la cunoştinţa contribuabililor că serviciile electronice oferite de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală sunt accesibile permanent şi nu implică deplasarea la sediul administrației fiscale. Serviciile electronice disponibile momentan sunt:
- Spaţiul Privat Virtual (SPV) – oferă contribuabililor persoane fizice si persoane juridice) o serie de beneficii, cum ar fi:
- informații cu privire la obligațiile fiscale;
- posibilitatea de a primi acte administrativ fiscale şi alte documente;
- posibilitatea depunerii declarațiilor fiscale;
- plata obligațiilor fiscale;
- informații cu privire la contribuțiile sociale;
- acces şi la alte servicii electronice.
Înregistrarea in serviciul „Spațiul Privat Virtual” se face de pe pagina principală a site-ului ANAF la secțiunea „Servicii Online” – „Înregistrare/Înrolare persoane fizice si juridice in Spațiul Privat Virtual”.
► Depunere declarații on-line este un serviciu disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro, care poate fi accesat prin utilizarea unui certificat digital calificat cu mențiunea că certificatul poate fi folosit pentru transmiterea mai multor declarații. Formularele electronice pot fi descărcate de pe site-ul www.anaf.ro, secțiunea Servicii Online / Declarații electronice;
►Ghiduri curente – au scopul de a facilita îndeplinirea obligațiilor fiscale declarative şi de plată ale contribuabililor. Acestea sunt orientate pe grupuri țintă, fiind disponibile pe site-ul www.anaf.ro, secțiunea Asistenţă contribuabili / Servicii oferite contribuabililor/Ghiduri curente si alte materiale informative;
► Serviciul de programari online destinat contribuabililor care doresc să se programeze la unitățile fiscale din cadrul ANAF pentru aspecte ce nu necesita timp îndelungat de soluționare, timpul alocat fiecărei programări fiind de maximum 30 de minute; serviciul este disponibil pe site-ul www.anaf.ro, secțiunea Servicii Online / Programări online;
► Asistenta prin e-mail este un serviciu prin care contribuabilii pot obține informații cu caracter general in legătura cu modul in care trebuie sa procedeze pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a se conforma unei obligații fiscale. Serviciul este disponibil accesând secțiunea ‘’Formular de contact‘’ de pe pagina principala a site-ului ANAF www.anaf.ro;
► Serviciul central de asistenta telefonică a contribuabililor – Call-center – 031.403.91.60 – prin care se pot obține telefonic informații cu privire la aplicarea legislației fiscale, dar si pentru suport tehnic in domeniul IT;
► Buletinul informativ fiscal cuprinde informații cu privire la actele normative cu incidenţă în materie fiscală care au fost publicate în Monitorul Oficial al României în săptămâna anterioara. Acest serviciu este disponibil pe site-ul www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili/ Legislație / Buletin legislativ fiscal;
► Servicii web:
- Serviciu web pentru obținerea informațiilor publice din situațiile financiare/raportările contabile anuale aferente agenților economici;
- Serviciu web sincron si asincron pentru consultarea registrului persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, a registrului persoanelor impozabile care aplică sistemul TVA la încasare, a registrului care aplică plata defalcată a TVA şi a registrului contribuabililor inactivi/reactivați;
- Serviciu web sincron pentru consultarea registrului agricultorilor care aplica regimul special;
- Serviciu web sincron pentru consultarea registrului entităților/unităților de cult;
Totodată, facem precizarea că atât în sediul Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Vrancea cât şi a Serviciului fiscal municipal Adjud şi a Serviciului Fiscal orăşenesc Panciu sunt puse la dispoziţia contribuabililor, în mod gratuit, calculatoare conectate la Internet, cu scopul accesării serviciilor puse la dispoziție de ANAF, asigurând totodată şi îndrumarea corespunzătoare în utilizarea serviciilor la distanţă.
Compartiment de comunicare
